Календарь

Популярное
Партнеры сайта
Опрос
Яку рибу ви найбільше любите ловити???

карась
Товстолобик
Червоноперка

Подорож за головнем
Як мені здається, все рибалки діляться на дві основні групи. До першої належать ті, хто постійно, з року в рік, відвідує одні і ті ж рибальські місця, зазвичай успішно ловить там рибу, і від такої сталості отримує величезне задоволення. Їх складно умовити поїхати на який-небудь далекий незвіданий водойма - невизначеність їм ні до чого. Вони не розуміють, навіщо кудись їхати і намагатися рибалити там, якщо вже є давним-давно перевірені рибальські точки, де напевно вдасться зловити заплановану кількість риби і отримати запланований порцію задоволення. До даної категорії рибалок відносяться більшість карасятніков і лещатников.

Існує і зовсім інша група рибалок, до якої я відношу і себе, - непосиди, яких на одному місці втримати не може ніщо. Мене завжди приваблювала краса незвіданих місць, напевно, тому мої найяскравіші враження дитинства - це спогади про водних походах з батьками по Десні та Сейму. Ех, а які ж великі щуки попадалися тоді на колебалки і саморобні вертушки, які величезні язи і голавли ловилися на перетяжку. Іноді думаю: ось зараз би - в той час, та прихопити із собою сучасні приманки і снасті! Але, на жаль, всього цього вже не повернути.

Бажання пройти сплавом по Сейму було у мене давно. Адже саме при сплаві рибалці надається унікальна можливість дістатися до самих важкодоступних, а значить, Маловідомі ділянок, завдяки чому можна побачити цілісну картину всієї річки. Я мріяв зібрати свою риболовну компанію і, нехай навіть на звичайних човнах, але сплавитися по річці. Однак втілити ці плани в життя ніяк не виходило: як тільки починалося літо, одні мої друзі розїжджалися, а інших така ідея не приваблювала. Чесно кажучи, через деякий час я вже про це практично перестав думати, але все ж десь у глибині душі надія жила. І ось такий шанс мені представився - доля звела мене з чудовою людиною, який щороку ходить на байдарках з молодіжними групами по річках України, причому за один сезон сплавляється кілька разів. Я відразу зрозумів: це мій виграшний квиток!

Путешествие за голавлём Сплав мав бути по Сейму, в серпні, на ділянці від Путивля до Батурина. Задовго до поїздки кожному члену нашої групи були роздані памятки, де чітко зазначалися всі необхідні речі і спорядження. У кого не було каремат, спальник або намети, могли отримати їх у організаторів. Я багато думав про те, що ж взяти з снастей. Розумів, що сплав на байдарці передбачає певні обмеження щодо кількості багажу, тому взяв лише три спінінга (з тестовими характеристиками 0,5-5, 3-13 і 5-25г), дві котушки (1000 і 2000) та пару коробок з приманками.

Настав день старту, і в обумовленому місці о 10 годині ранку зібралася група з двадцяти пяти чоловік. Ми завантажилися в ПАЗик, який повіз нас в Путивль. Салон автобуса був настільки забитий речами, що деякі мої попутники сиділи в проході на рюкзаках. Я ж нагледів місце недалеко від водія - сподівався першим побачити річку. І так воно і було: я першим побачив річку, девять наших байдарок, а поряд з ними керівника походу, Ігоря Олександровича.

Нас розділили на екіпажі по три людини (байдарки тримісні), я опинився в групі з двома симпатичними дівчатами, і цей факт безсумнівно, підняв мені настрій Пішла команда відпливаємо і наша флотилія рушила вниз річці. Я з усіх сил намагався робити все для того, щоб човен не крутило з боку в бік, але це мені давалося з великими труднощами і лише на короткий час. Вся група йшла з досить високою швидкістю, тому часу на милування краєвидами річки у мене не було, але все ж дещо мені вдалося розглянути. Біля Путивля Сейм не відрізняється особливою красою: лівий берег мілководна і мулистий, з великою кількістю водної рослинності, а правий обривистий, але без впали у воду дерев та іншої радує око рибалки атрибутики. Що мене сильно здивувало, так це прозорість води. Давно такої не бачив! На глибині двох метрів можна було з легкістю розглянути водорості на дні, черепашки, а також невеликі зграї переляканою нашим раптовою появою плотви і густери.

Пропливши близько семи кілометрів по річці, ми зупинилися на першу ночівлю. Швидко вивантажили речі, встановили намети, винесли на берег човна, після чого екіпаж чергової байдарки зайнявся приготуванням їжі, а всі інші туристи отримали можливість просто відпочити і купуватися. У мене ж зявилася можливість спробувати щось зловити. І я, прихопивши з собою два спінінга, відправився на річку. Ультралайт оснастив під мікро-джиговій ловлі, привязавши на кінці шнура діаметром 0,1 мм повідець з волосіні 0,2 мм. На другому спінінгу стояла котушка з шнуром 0,12 м, на кінці якої я поставив металевий повідець - на випадок зустрічі з щукою.

Місце мені здалося не дуже перспективним. Вище по річці знаходилося півкілометровий мілководді, де глибина не перевищувала метра, нижче за течією - теж мілководді, але з великою кількістю піщаних кіс і клаптиками водоростей. У місці нашої стоянки лише біля протилежного берега був різкий звал в невелику яму завдовжки всього 5-6м. До входу в яму примикав мілководна затока. Туди я і попрямував - убрід перейшов річку і дістався до звалення в яму. Першим ділом вирішив прищепити рельєф мікроджіговой снастю і пошукати активного хижака по краях глибокого ділянки річки. Закидаю приманку в район звалення, і мікротвістер на пятіграммовом Вухань довго ширяє в товщі води. Нарешті, вершинка фіксує торкання дна і починає звичайне отсчітиваніе сходинок ... і тут удар! Підсікаю і відразу ж за характером опору відчуваю, що це окунь. І дійсно, першою виловленої рибою виявився окунець розміром трохи більше долоні.

Відпускаю сміливця. Пошматувати мікроджігом все дно глибокого ділянки річки, мені вдалося обхитрити ще двох невеликих окунців, після чого клювання припинилися. Вирішую спробувати щастя в мілководній заплаві, протилежний берег якої був повністю прикритий гілками дерев. Пристібаю полуторадюймовий твістер на трехграммовом Вухань. Покльовки відсутні, але в самому кінці проводки мені вдалося побачити зграйку окунців, що супроводжували приманку. Інтуїція мені підказує, що крім смугастих у заплаві напевно повинен бути і головень - він точно повинен курсувати під навислими над водою гілками дерев і чекати того моменту, коли у воду впаде незграбне комаха. Пристібаю вінницького пуголовка вагою Зг та закидаю його прямо під навислу гілку.

Починаю проводку і тут же відчуваю удар, потім другий ... Мені вдається розгледіти атакувати рибу - це був голавлик вагою близько 200г. Роблю ще занедбаність - ситуація повторюється. Мені стало ясно, що голавля на ділянці без течії зловити буде дуже складно - в таких місцях у нього є час на те, щоб розгледіти підступ. Підійматися на стрімкий берег, і бачу: під кручею у воді лежить величезне дерево, в розвилці гілок якого затишно влаштувалася зграйка напівкілограмових головнів. Намагаюся до них наблизитися, але вони мене помітили і стали кружляти у дерева. Присідаю і здійснюю бокової занедбаність. Коли пуголовок проходить прямо над розвилкою, один з головнів атакує його, але не засікається. Друга проводка, третя ... тільки удари, а незабаром і вони припиняються.

Сонце вже майже сховалося за обрієм, на річці стало зовсім тихо, і тут звідкись зі сторони нашого табору почувся гучний сплеск. Спочатку мені навіть здалося, що це хтось із хлопців ще купається, але на пляжі нікого не було. Через деякий час пішов ще один сплеск, і стало зрозуміло - це жерех, причому великий. Згадалася фраза з відомого фільму: ... риба тут є, ловити треба вміти. Якось відразу пропало бажання полювати на окунців і голавликов - зловити б його величність шереспеpa! Але це вже не сьогодні.

Як і завжди на рибалці, спрацював внутрішній будильник, який ніколи не дає мені проспати ранковий кльов. Табір ще дивиться сни, ну а мені потрібно встигнути до раннього рибячому сніданку. Ступаючи по охолодити за ніч землі, збиваю з рослин щедру росу - день буде спекотним і без дощу. Перші занедбаність роблю просто біля табору, на мілководді, саме в цьому місці напередодні я зазначив виходи, як мені здалося, невеликих щурят. Припущення виявилося правильним: як тільки мій Chubby виявився біля невеликого куща у воді, він був атакований маленьким жадібним Щуренко. Відпустив недосвідченого нахабу - буде йому наука. Через хвилин пять ще один такий же олівчик був спійманий і відпущений на свободу. Змістився трохи нижче за течією, де виявив біля самого берега повалене дерево. Мікроджіговие приманки риба проігнорувала, поставив L-minnow 44 і відразу ж став володарем смугастого трофея грамів на двісті. Через деякий час пристебнув пуголовка і став здійснювати закидання впоперек течії в тому місці, де ввечері були жереховие сплески. І на одній з проводок мій воблер був атакований кілограмовим жерехом - я його побачив, відчув удар, але він не засікся. На жаль, на цей раз удача була на його боці.

Путешествие за голавлём Я захопився полюванням на жереха і тому не відразу помітив, що прямо біля моїх ніг годується зграя великого підлящика. Побачивши таке, швиденько відірвав мікроджіговую приманку на ультралайтової снасті, надів на підлісок ковзаюче грузило вагою 15г та зафіксував його стопорами. На утворився повідець привязав гачок від Owner для мікроджіговой лову. Снасть була готова, настав час роздобути наживку. Виволік на берег кілька пучків водоростей - в надії виявити бокоплавов, водяних осликів або личинок бабок, але нічого цього там не виявилося. Тоді я спробував знайти під лежачими на березі каменями і палицями хробаків, але і тут чекало розчарування. Мені нічого не залишалося, як спробувати зловити підлящика на молюска. Вмить зібрав зо два десятки живородок, розбив їх панцирі про камінь, одного молюска очистив від раковини і наживив на гачок. Снасть закинув якраз у те місце, де стояла зграя. Від ляпанцю грузила про воду риба відійшла на кілька метрів. Решту спійманих молюсків я розкидав в місці лову для прикормки і почав чекати покльовки. Хвилин через пятнадцять підлящики повернулися в те місце, де лежала наживка, але жоден до неї не доторкнувся. Я спробував трохи підтягнути снасть, щоб риба помітила рух молюска на дні, але ця процедура дала дещо несподіваний результат - наживку схопив йорж.

Відпустивши йоржа, я вирішив перебратися на протилежний берег і по ньому пройтися вниз по річці. Пробиратися, відбиваючись від полчищ комарів, довелося крізь зарості ожини, яка залишила мені на згадку подряпини по всьому тілу. Але, пройшовши такі випробування, я був винагороджений - побачив не тільки ще один чудовий ділянка річки, але і жерехів, причому зовсім близько. Трохи вище русло звужувалося, потім знову розширювалося, внаслідок чого утворилася піщана коса, її-то і облюбувала зграйка з десятка дрібних жерехів. Виявити їх було нескладно, оскільки вони постійно виявляли себе на поверхні галасливими виходами. Підкравшись якомога ближче, я став пропонувати їм різні воблери - Strike Pro Jl 38, Khamsin, Chubby 38 та інші, але всі мої старання не дали ніяких результатів. Наостанок вирішив випробувати в роботі кроулер від River2Sea , і ось на нього жерехи звернули увагу. Вони всі розвернулися в сторону приманки, яка, випускаючи вуса, борсалася на поверхні води, один навіть деякий час супроводжував кроулер, але на атаку так і не зважився. Це й зрозуміло: ловити жереха треба на світанках, а тут сонце піднялося вже досить високо, та й на небі не було ні хмаринки.

Залишивши на березі лише зімяту траву, наша група вирушила далі вниз по річці. Тепер моя байдарка вже мені підпорядковувалася, відповідно, зявилася можливість милуватися пейзажами річки. З особливим інтересом я спостерігав за місцевими рибалками, які вудили рибу переважно на глуху снасть без поплавця. Ловили вони на парену перловку і пшеницю, а попадалися їм важкі головні, густера, зрідка подлещ. Час від часу ми проходили повз настільки унікальних в риболовецькому відношенні місць, що мені ставало тужливо. Я навіть часто бачив головнів: біля поверхні біля завалів стояли, як правило, невеликі екземпляри, але поряд з ними, тільки трохи глибше, іноді можна було розгледіти і кілограмових Краснопьоров красенів. Ох, як хотілося кинути під такою завал воблер і відчути потужну голавлиних хватку! Група, природно, робила невеликі перепочинку, але тільки щоб скупатися, і діставати снасті не мало ніякого сенсу. Потрібно було щось змінювати, щоб можна було рибалити не тільки рано вранці і ввечері, але і просто під час сплаву.

За черговим поворотом річки ми почули довгоочікувану команду Стоянка. Але радості від цих слів не було - страх утомився, хотілося спати. Після установки табору і заготівлі дров, сили зовсім покинули мене, і, посидівши трохи біля багаття, я відправився відпочивати. Вранці мене розбудили крики чапель. Миттю одягнувся, узяв ультралайтової спінінг, коробку з приманками і пішов на берег. Річка в ці досвітні годинники була настільки красивою, що в мене деколи навіть зявлялися сумніви ... а чи не сон це. Над водою серпанок, крізь яку проступають контури протилежного берега Сейму - дерева, а також обрив із заломом, біля якого видно сплески великих рибин. Пляж, на якому стояв я, був встелений чистим грубозернистим річковим піском, який як би сповзав у прозору воду і утворював косу. А яке повітря! Яка чудова суміш аромату лугових трав з запахом річки! Дивно, що напередодні ввечері всього цього я не помітив ...

В кінці пляжу, зовсім недалеко від нашого табору, вже стояли рибалки - кілька білих чапель. Побачивши мене, вони змахнули крилами, відірвалися від землі і, склавши довгі шиї, відлетіли. Не захотіли зі мною рибалити ... Я сів у байдарку і попрямував до протилежного берега, щоб подивитися, що за риба жирує у повалених дерев. Це був голавль, правда, в основному дрібний. Дослідивши трьохсотметровий ділянку обривистого берега, кілька справді великих екземплярів мені вдалося побачити лише в одному місці. У мене був вибір: пробувати ловити голавля з байдарки сплавом, що, втім, дуже незручно, або ж зайти по груди у воду з боку дрібного берега і вже звідти спробувати докинути приманку до корчів на протилежному березі. Ідея ловити взабродку мені здалася більш прийнятною, адже так у мене було набагато більше шансів непомітно підібратися до обережної риби.

Путешествие за голавлём Ловлю вирішив почати у того місця, де курсували найбільші особини. Простягнув воблер, зайшов а воду, прицілився і кинув приманку прямо під стовбур дерева, що впало. Як тільки воблер торкнувся поверхні води, він відразу ж був атакований рибою. Підсічка не вдалася, адже я ще навіть не встиг вибрати дугу шнура. Так що перший млинець вийшов грудкою. Вимотав снасть і знову кинув приманку під дерево, що впало. Воблер вдарився об стовбур і гепнувся у воду, а я миттєво закрив дугу лесоукладивателя і почав проводку. Відразу ж в місці приводнення приманки утворилася воронка, і послідував потужний удар, потім другий, а через мить і третій ... Підсікаю ... є! Вудлище зігнулося, фрикціон затягнув свою приємну пісню, і котушка стала швидко віддавати шнур - настав щасливу мить! Засеченного рибина норовила піти в корчі і постійними різкими ударами перевіряла на міцність підлісок, але мені, завдяки добре налагодженій снасті, все ж таки вдалося підвести її на відстань витягнутої руки і підхопити під зябра. Півкілограмовий Краснопьоров головень - гідну винагороду за докладені зусилля. Він був настільки красивий, що, незважаючи на вмовляння товаришів не відпускати спійману рибу, я все ж подарував йому свободу. Трохи постоявши біля моїх ніг, головень швидко пішов туди, де кілька хвилин тому був спійманий. Після такого хорошого почину контакт з рибою був налагоджений, і мені вдалося витягти з-під корчів ще декількох головнів. Всі вони довго супроводжували приманку, тільки потім атакували її, і чомусь всі були спіймані під нижню щелепу.

За завалом починався ділянку річки, де берег був повністю зарослим. На мій подив, головня тут не виявилося. Довелося спуститися ще нижче за течією - туди, де на протилежному березі було видно крутий обрив. Там я, знову ж таки, забрів у воду, але щоб не втрачати дорогоцінний час, вирішив обловлювати лише ті ділянки річки, де на березі малися невеликі виступи. У таких місцях за виступом берега течія річки утворює обратки, які залучають саму різну рибу. Перші ж закиди воблера, і відразу успіх - ще одна гарна і сильна червонопера рибина подарувала мені масу позитивних емоцій.

Дослідивши доступний мені ділянка річки, я переконався, що голавлиних зграйки і тут дотримуються своїх улюблених місць.
Переглядiв: 19-02-2013, 13:26
Сайт о рыбалке. Всех прав не защитишь